Skip to main content

آداپتور شارژ ۲۷ وات AUKEY

در CES2019، Aukey اعلام کرد که سه شارژر دیواری بسیار سریع مبتنی بر فناوری GaN توسعه داده است: یک مدل USB-C 27 وات (PA-Y19)، یک مدل USB-C 30 وات (PA-Y21) و یک شارژر ۲۴ وات با دو خروجی USB (PA-U50). این منابع تغذیه با استفاده از دستگاه‌های GaNFast ™ از Navitas Semiconductor طراحی شده‌اند. امروز قصد داریم کوچک‌ترین شارژر از سه مدل را باز کنیم، PA-Y19 27 وات.

شارژر Aukey 27W USB PD GaNFast با جعبه کارتن صنعتی عرضه می‌شود، هیچ چیزی خاص و فانتزی ندارد.

شارژر یک جعبه مربعی با رنگ سفید صاف است. زیر لوگوی AUKEY، یک پورت USB-C سبز با حروف PD قرار دارد.

دوشاخه ها استاندارد ایال

مشخصات دقیق محصول در کنار شارژر ذکر شده است. مدل PA-Y19، پشتیبانی از ورودی ۱۰۰-۲۴۰ ولت ~ ۰.۶۵ آمپر ۵۰/۶۰ هرتز، پشتیبانی از شارژ سریع USB PD، خروجی: ۵ ولت / ۳ آمپر، ۹ ولت / ۳ آمپر، ۱۲ ولت / ۲.۲۵ آمپر، ۱۵ ولت / ۱.۸ آمپر، ۲۰ ولت / ۱.۳۵ آمپر، حداکثر ۲۷ وات. این محصول سطح کارایی انرژی VI (6) را گذرانده است و دارای گواهینامه CE و RoHS است.

در مقایسه، شارژر AUKEY 27W PD حدود نصف اندازه شارژر ۳۰W اپل و یک و نیم اندازه شارژر ۵W اپل است. بنابراین، AUKEY دارای چگالی قدرت بسیار بالایی است.

با استفاده از مانیتور برق USB Power-Z KT001 ChargerLAB، می‌دانیم که شارژر AUKEY 27W PD پروتکل USB PD 3.0 را با خروجی حداکثر ۵ ولت / ۳ آمپر، ۹ ولت / ۳ آمپر، ۱۲ ولت / ۲.۲۵ آمپر، ۱۵ ولت / ۱.۸ آمپر، ۲۰ ولت / ۱.۳۵ آمپر و حداکثر ۲۷ وات پشتیبانی می‌کند.

شارژر از ناحیه پلاگین خود باز شدنی است.

داخلی شامل چندین PCB است.

یک قاب عایقی بین PCB ها استفاده می شود تا عایق و پشتیبانی برای افزایش استحکام فراهم شود. PCB پایینی سمت اصلی است و سر پایه ورودی با دو کاهش فلزی برای اتصال به پین ها لحیم شده است.

از سمت خروجی، داخل PCB تقریباً با چسب پر شده است. پورت USB-C روی PCB دوم لحیم شده و از طریق یک PCB کوچک به آن متصل شده است. PCB عمودی در سمت راست به سمت اولیه و ثانویه متصل است و با پل تعدیل کننده اولیه، اپتوکوپلرها، کپاسیتورهای X و سایر اجزا متصل شده است.

NV6252 یک IC قدرت نیمه پل شامل GaNFast برای توپولوژی های با فرکانس بالا و سوئیچینگ نرم است. این IC قدرت GaNFast با ویژگی های غنی، به راحتی قابل استفاده است و دارای ورودی های منطقی ساده است. دو FET GaN eMode با عملکرد بالا (۶۰۰ میکرواُم از طرف بالا و ۳۰۰ میکرواُم از طرف پایین) را به کار می گیرد تا سریعترین، کوچکترین و کارآمدترین قدرت را در جهان ایجاد کند. IC های قدرت GaNFast قابلیت گسترش قابلیت های توپولوژی های سنتی مانند فلای بک، نیمه پل، بوک / بوست، رزونانس و غیره را تا MHz + دارند و به معرفی طرح های نوآورانه تجاری کمک می کنند. ما شاهد استفاده از IC های GaNFast در محصولاتی مانند Anker PowerCore Fusion PD و RAVPower 45W GaN PD بوده ایم.

UCC28780 از شرکت TI یک کنترل کننده فلای‌بک با فرکانس بالا و کلاس اکتیو-کلمپ است که توانایی فراهم کردن منابع تغذیه AC-to-DC با چگالی بالا با فرکانس سوئیچینگ متغیر تا ۱ مگاهرتز را داراست. ویژگی های کنترل قانون پیشرفته قابل برنامه ریزی توسط کاربر، امکان بهینه سازی عملکرد برای هر دو نوع FET قدرت سیلیکون (Si) و نیترید گالیوم (GaN) را می دهد.


راهنما

راهنمای جایگزینی

قطعات و ابزار

Parts & Tools

جزئیات

اطلاعات تکمیلی